Okruh, ktorý je dosť fyzicky a technicky náročný, prechádza dvomi krásnymi ľadovcovými dolinami popri jednom z najkrajších tatranských vodopádov, vodopáde Skok v Mlynickej doline.

Východzím bodom je tatranská osada Štrbské Pleso. Od samotného plesa sa vydáme po žltej turistickej značke cez športový areál popod skokanský mostík a dolnú stanicu lanovky, vedúcej na Solisko. Pohodlný chodník vedie cez les, postupne cez kosodrevinu, premiešanú vysokohorskými borovicamil – limbami. Po necelej hodine a pol sme pri mohutnom skalnom prahu, cez ktorý sa valí vodopád Skok. Vodopád je impozantný, zvlášť pri vysokých prietokoch, ako tomu bolo začiatkom tohto leta (2011), keď pršalo skoro dva týždne každý deň. Vodopád, vysoký 25 metrov, padá takmer kolmo dole, skáče cez obrovské kamenné bloky. Popri vodopáde vystúpime chodníkom, pridŕžajúc sa reťazí, keďže skaly sú hladké a dosť šmykľavé. Pri Plese nad Skokom v nadmorskej výške 1801 metrov si dáme krátku prestávku a môžme pokračovať ďalej malebnou Mlynickou dolinou.

Pred nami vpravo bude rázsocha Bašta s najvyšším štítom Satan (2421,5m.nm.), po ľavej ruke máme hrebeň Soliska, ktorý celý obídeme. Chodník vedie cez ďalšie skalné prahy vľavo popri Kozích plesách a Capom plese, od ktorého sa stáča prudko vľavo až na sedlo Bystrá lávka, na ktoré sa dostaneme od vodopádu Skok za dve hodiny. Pri výstupe na sedlo sa nám otvoria prekrásne výhľady do doliny na Capie pleso a Okrúhle pleso, ktoré je aj v polovici júla ešte čiastočne pokryté ľadom. Nad plesami je majestátny Štrbský štít (2381 m.n.m.), ďalej môžeme vidieť Vysokú (2560 m.n.m.). Po vystúpení na sedlo Bystrá lávka v nadmorskej výške 2300 metrov uvidíme rázsochu Kriváňa z netradičnej východnej strany, ale tak isto veľmi príťažlivú a fotogenickú.

Na sedlo sa dá výjsť aj z opačnej strany, ale je to viac náročné a v prípade letného snehu aj životu nebezpečné. Aj keď je sedlo zabezpečené reťazami, kameň sa pod nohami mrví a musíme si dávať veľký pozor, kde stúpame. Prudkým klesaním zostúpime k Vyšnému Wahlenbergovmu plesu, ktoré je v nadmorskej výške 2157 metrov a je to druhé najvyššie položené pleso vo Vysokých Tatrách po Modrom plese (2189 m.n.m.) v závere Malej Studenej doliny. Vpravo od Wahlenbergovho plesa je Furkotský štít a Ostrá s Kozím chrbtom, ktoré sú naozaj poriadne ostré a tvoria nad dolinou mohutnú, bežnému človeku neprekonateľnú skalnú hradbu. Pomedzi mohutné balvany zídeme k Nižnému Wahlenbergovmu plesu a stále pomedzi skaly až do Furkotskej doliny.

Tu sa už chodník zmierni a za dve hodiny sme zo sedla na rázcestí modrej a žltej značky. Žltá pokračuje ďalej dolinou, my odbočíme doľava a krátkym miernym stúpaním vyjdeme k hornej stanici novej štvorsedačkovej lanovky k chate pod Soliskom. Je to chata umiestnená na mieste s prekrásnym výhľadom do doliny Štrbského Plesa a na záver Liptovskej kotliny. Výhľady sú naozaj fantastické . Posedieť si môžme na terase pred chatou, alebo dnu v zaujímavom interiéri chaty. Miesto je dosť frekventované a mnoho ľudí ho volí ako cieľ výletu lanovkou zo Štrbského Plesa na Solisko. Od chaty je možný výstup na Predné Solisko po červenej (cca za 1 hodinu, späť len za pol hodinu). Zo Soliska zídeme ďalej po modrej popod lanovku až na Štrbské Pleso za hodinu 20 minút, ak by sme si chceli ušanovať kolená môžme sa zviesť pohodlne lanovkou za 10 minút a prejsť sa okolo malebného Štrbského plesa, ktoré je poriadne veľké s množstvom čarovných zákutí.

Celá trasa má dĺžku 12,4 km a je náročná, s prevýšením 1018 metrov.

Fotografie a výškový GPS profil trate poskytol španielsky horský klub Vetusta Grupo Montañero z Ovieda.